| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Druki

Druki

ZZWN (archiwalny) Zawiadomienie o zmianie właściwości Naczelnika Urzędu Skarbowego

Zawiadomienie o zmianie właściwości naczelnika urzędu skarbowego wypełnia podatnik, który ma  obowiązek rozliczania się w wyznaczonych US. Są to np. osoby prawne lub jednostki nieposiadające osobowości prawnej, które:

  • w ostatnim roku podatkowym osiągnęły przygód netto w wysokości co najmniej 5 mln euro ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług,
  • zarządzają podmiotami zagranicznymi,
  • są zarządzane przez nierezydentów.

 

Osoby, które spełniają ww. warunki mają obowiązek złożyć zawiadomienie do dnia 15 października roku poprzedzającego zmianę. Jeśli zmiana następuje między 15.10-31.12 – obowiązuje 7-dniowy termin złożenia zawiadomienia. W przepisach ustawy o urzędach i izbach skarbowych nie widnieje informacja o karze za niedopełnienie obowiązku, jednak nie można go zlekceważyć. Nieprzekazanie informacji może skutkować odpowiedzialnością karną skarbową. Sankcji można uniknąć, składając wraz z zawiadomieniem tzw. czynny żal, uzasadniając w nim przyczynę niezłożenia deklaracji.

Zawiadomienie powinny także złożyć osoby, które przestały podlegać właściwościom dużego urzędu skarbowego, czyli w sytuacji, gdy w ciągu kolejnych 2 lat podatkowych nie należeli do grupy podatników wymienionych wyżej. Są zobowiązani złożyć zaświadczenie w terminie do 15 października roku poprzedzającego zmianę.

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Wyrwa

Doradca podatkowy nr 12653

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »