REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

WoUDK Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu z terenu nieruchomości (wnioskodawca - firma)

Zgodnie z art. 83a ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody usunięcie drzewa lub krzewu z terenu nieruchomości może nastąpić po uzyskaniu zezwolenia, wydanego przez wójta, burmistrza albo prezydenta miasta (w przypadku drzewa lub krzewu usuwanego z nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków, zezwolenie wydaje wojewódzki konserwator zabytków. Natomiast, w odniesieniu do nieruchomości będących własnością gminy zezwolenie wydaje starosta).  

Wniosek w tej sprawie składa:

  • posiadacz nieruchomości – za zgodą właściciela tej nieruchomości. Przedmiotowa zgoda właściciela nie jest wymagana w przypadku wniosku złożonego przez spółdzielnię mieszkaniową, wspólnotę mieszkaniową (w której właściciele lokali powierzyli zarząd nieruchomością wspólną zarządowi, zgodnie z ustawą z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali), zarządcę nieruchomości będącej własnością Skarbu Państwa, użytkownika wieczystego nieruchomości, czy też posiadacza nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, niebędącym jednym z wymienionych wcześniej podmiotów;
  • właściciel urządzeń służących do doprowadzania lub odprowadzania płynów, pary, gazu, energii elektrycznej(o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego) – jeżeli drzewa lub krzewy zagrażają funkcjonowaniu tych urządzeń.

REKLAMA