| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Druki

Druki

PAC-Kr Pełnomocnictwo do wydania i odbioru odpisu aktu stanu cywilnego Kraków

Wydawanie odpisów skróconych, zupełnych i odpisów skróconych wielojęzycznych aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń dla:
  1. Osoby, której akt dotyczy, jej wstępnych (np. matka, ojciec, babcia, dziadek), zstępnych (dzieci, wnuki), rodzeństwa i małżonka:
    • podanie (druk podania stanowi załącznik do niniejszej procedury)
    • dokument tożsamości strony:
      • dowód osobisty lub paszport
  2. Innych osób, które wykażą interes prawny:
    • podanie (druk podania stanowi załącznik do niniejszej procedury),
    • dokument tożsamości strony:
      • dowód osobisty lub paszport
    • dokument wykazujący interes prawny.
  3. Osób upoważnionych:
    • podanie (druk podania stanowi załącznik do niniejszej procedury),
    • dokument tożsamości strony:
      • dowód osobisty lub paszport
    • Pisemne lub w formie dokumentu elektronicznego pełnomocnictwo strony oraz dowód osobisty pełnomocnika - jeżeli w imieniu zainteresowanych występuje pełnomocnik.
      Istnieje możliwość działania strony przez pełnomocnika. Pełnomocnikiem może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszone do protokołu. Pełnomocnictwo w formie dokumentu elektronicznego powinno być uwierzytelnione za pomocą mechanizmów określonych w art. 20a ust. 1 albo 2 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
      Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie; z kolei, jeżeli odpis pełnomocnictwa lub odpisy innych dokumentów wykazujących umocowanie zostały sporządzone w formie dokumentu elektronicznego, ich uwierzytelnienia dokonuje się przy użyciu mechanizmów określonych w ustawie o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
  4. Organizacji społecznej, jeżeli jest to uzasadnione celami statutowymi takiej organizacji i gdy przemawia za tym interes społeczny.
    • podanie (druk podania stanowi załącznik do niniejszej procedury),
    • statut organizacji społecznej,
    • dokument wykazujący interes społeczny organizacji.

Więcej informacji:

https://www.bip.krakow.pl

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

dr Arletta Bolesta

Adwokat kościelny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »