REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

RWPP Rejestr wypadków przy pracy

Pracodawca jest zobowiązany do prowadzenia rejestru wypadków przy pracy. Powinien zawierać:

  • imię i nazwisko poszkodowanego, 
  • miejsce i datę wypadku,
  • informacje dotyczące skutków wypadku dla poszkodowanego,
  • datę sporządzenia protokołu powypadkowego,
  • opis okoliczności wypadku,
  • datę przekazania wniosku do ZUS.

Dopóki w zakładzie pracy nie wydarzył się żaden wypadek, nie ma konieczności zakładania rejestru, jednak należy mieć przygotowany druk na wypadek kontroli. 

Okoliczności i przyczyny wypadku ma ustalać powołany przez pracodawcę zespół powypadkowy, w którego skład wchodzą: pracownik służby bezpieczeństwa i higieny pracy oraz inspektor pracy. Po otrzymaniu wiadomości o wypadku zespół jest zobowiązany przystąpić do ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku:

  • dokonać oględzin miejsca wypadku, stanu technicznego maszyn i innych urządzeń,
  • jeśli to konieczne sporządzenie szkicu lub fotografii miejsca wypadku,
  • zebraniu informacji dotyczących wypadku lub świadków wypadku. 
  • zasięgnięciu opinii lekarzy oraz innych specjalistów, jeśli to konieczne.

Protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku powinien zostać sporządzony nie później niż w ciągu 14 dni od dnia uzyskania zawiadomienia o wypadku. 

REKLAMA