| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Druki

Druki

    Strona przy współpracy z e-file sp. z o.o.

    fillUp

    LT/LN Likwidacja środka trwałego - przedmiotu nietrwałego

    Likwidacja środka trwałego nie powoduje konieczności wyksięgowywania odpisów amortyzacyjnych dokonanych do czasu wystąpienia tych okoliczności. Dokument LT – czyli dokument rozchodowy, bo tak nazywany jest również dokument likwidacji środka trwałego, sporządza się w dacie wyksięgowania tego składnika majątku z ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych. 
    Odpisów amortyzacyjnych dokonuje się do końca tego miesiąca, w którym następuje zrównanie sumy odpisów amortyzacyjnych z ich wartością początkową lub w którym postawiono je w stan likwidacji, zbyto lub stwierdzono ich niedobór.
     
    Likwidacja środka trwałego nie zawsze oznacza, że podatnik fizycznie niszczy składnik majątku. Dokument LT wystawić należy również przy jego zbyciu , przekazaniu na cele prywatne czy kradzieży, zatem przy wyprowadzeniu środka trwałego z ewidencji i w związku z zakończeniem amortyzacji.  
    Nieodpłatne przekazanie może spowodować dodatkowe konsekwencje w podatku od towarów i usług i może spowodować naliczenie podatku od wartości rynkowej.   
     
    Zmiany w stanie składników majątku trwałego dokumentowane są poprzez sporządzanie również następujących druków:
    • wprowadzenie środka trwałego – OT,
    • przekazanie/ przyjęcie środka trwałego – PT,
    • zmiana miejsca użytkowania – MT.

    Ostatnio na forum

    Eksperci portalu infor.pl

    Renata Świgońska

    Prawnik, Tłumacz Przysięgły J. Angielskiego i J. Niemieckiego

    Zostań ekspertem portalu Infor.pl »