REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

LT/LN Likwidacja środka trwałego - przedmiotu nietrwałego

Likwidacja środka trwałego nie powoduje konieczności wyksięgowywania odpisów amortyzacyjnych dokonanych do czasu wystąpienia tych okoliczności. Dokument LT – czyli dokument rozchodowy, bo tak nazywany jest również dokument likwidacji środka trwałego, sporządza się w dacie wyksięgowania tego składnika majątku z ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych. 
Odpisów amortyzacyjnych dokonuje się do końca tego miesiąca, w którym następuje zrównanie sumy odpisów amortyzacyjnych z ich wartością początkową lub w którym postawiono je w stan likwidacji, zbyto lub stwierdzono ich niedobór.
 
Likwidacja środka trwałego nie zawsze oznacza, że podatnik fizycznie niszczy składnik majątku. Dokument LT wystawić należy również przy jego zbyciu , przekazaniu na cele prywatne czy kradzieży, zatem przy wyprowadzeniu środka trwałego z ewidencji i w związku z zakończeniem amortyzacji.  
Nieodpłatne przekazanie może spowodować dodatkowe konsekwencje w podatku od towarów i usług i może spowodować naliczenie podatku od wartości rynkowej.   
 
Zmiany w stanie składników majątku trwałego dokumentowane są poprzez sporządzanie również następujących druków:
• wprowadzenie środka trwałego – OT,
• przekazanie/ przyjęcie środka trwałego – PT,
• zmiana miejsca użytkowania – MT.

REKLAMA