| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Druki

Druki

LT/LN Likwidacja środka trwałego - przedmiotu nietrwałego

Likwidacja środka trwałego nie powoduje konieczności wyksięgowywania odpisów amortyzacyjnych dokonanych do czasu wystąpienia tych okoliczności. Dokument LT – czyli dokument rozchodowy, bo tak nazywany jest również dokument likwidacji środka trwałego, sporządza się w dacie wyksięgowania tego składnika majątku z ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych. 
Odpisów amortyzacyjnych dokonuje się do końca tego miesiąca, w którym następuje zrównanie sumy odpisów amortyzacyjnych z ich wartością początkową lub w którym postawiono je w stan likwidacji, zbyto lub stwierdzono ich niedobór.
 
Likwidacja środka trwałego nie zawsze oznacza, że podatnik fizycznie niszczy składnik majątku. Dokument LT wystawić należy również przy jego zbyciu , przekazaniu na cele prywatne czy kradzieży, zatem przy wyprowadzeniu środka trwałego z ewidencji i w związku z zakończeniem amortyzacji.  
Nieodpłatne przekazanie może spowodować dodatkowe konsekwencje w podatku od towarów i usług i może spowodować naliczenie podatku od wartości rynkowej.   
 
Zmiany w stanie składników majątku trwałego dokumentowane są poprzez sporządzanie również następujących druków:
• wprowadzenie środka trwałego – OT,
• przekazanie/ przyjęcie środka trwałego – PT,
• zmiana miejsca użytkowania – MT.

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

TRILUX Polska Sp. z o. o.

ekspert z zakresu BHP

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »