Kategorie

WoSRW Wniosek o skreślenie z rejestru wyborców

Rejestr wyborców służy do sporządzania  spisów wyborców dla wyboru Prezydenta RP, Sejmu  i Senatu RP, posłów do PE, wyborów do rad gmin, powiatów i sejmików województw, wyboru wójta, burmistrza i prezydenta miasta, a także do spisu osób uprawnionych do udziału w referendach.

Stały rejestr obejmuje osoby stale zamieszkałe na obszarze gminy, którym przysługuje prawo wybierania. Rejestr wyborców dzieli się na część A i część B. Część A obejmuje obywateli polskich, natomiast B – obywateli Unii Europejskiej niebędących obywatelami polskimi, stale zamieszkałych na terenie gminy i uprawnionych do korzystania z praw wyborczych.

Każdy wyborca może być wpisany tylko do jednego rejestru.

Wyborca, który jest obywatelem UE, może na własny wniosek skreślić się ze stałego rejestru wyborców z części B (obejmującej obywateli  UE niebędących obywatelami polskimi), którzy posiadają stałe zamieszkanie na terenie gminy i są uprawnieni do korzystania z praw wyborczych w RP.

Wniosek o wykreślenie można złożyć w dowolnym dniu, jednak nie później niż na dzień przed przypadającymi wyborami. Do wniosku należy dołączyć kserokopię dokumentu tożsamości (paszport, dowód osobisty lub inny).