| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Druki

Druki

    Strona przy współpracy z e-file sp. z o.o.

    fillUp

    EZTiR Ewidencja zwrotów towarów i uznanych reklamacji towarów i usług

    Zwroty towarów i uznane reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej:

    • datę sprzedaży;
    • nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie tej nazwy;
    • termin dokonania zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi;
    • wartość brutto zwracanego towaru lub wartość brutto towaru lub usługi będących przedmiotem reklamacji oraz wartość podatku należnego - w przypadku zwrotu całości należności z tytułu sprzedaży;
    • zwracaną kwotę (brutto) oraz odpowiadającą jej wartość podatku należnego - w przypadku zwrotu części należności z tytułu sprzedaży;
    • dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży;
    • protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi podpisany przez sprzedawcę i nabywcę.


    Przepisy nie stanowią, w jaki sposób sporządzać protokół w przypadku sprzedaży w drodze wysyłkowej stąd prawidłowe prowadzenie ewidencji wymaga każdorazowo podpisania protokołu również w takim przypadku.

    Nie wskazano również, czy w ewidencji należy ujmować sprzedaż anulowaną (brak odbioru ze strony sprzedawcy).

    Ostatnio na forum

    Artykuł Partnerski

    Eksperci portalu infor.pl

    Wiktor Sarota

    InFakt

    Zostań ekspertem portalu Infor.pl »