REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

W CFR-1 (archiwalny) Wniosek o wydanie zaświadczenia o miejscu zamieszkania lub siedzibie dla celów podatkowych (certyfikat rezydencji) - CFR-1

Certyfikat rezydencji potwierdza, że osoba posiada miejsce zamieszkania bądź siedzibę na terenie kraju, który wydał certyfikat. Dotyczy to zarówno osób fizycznych, prawnych jak i jednostek, które nie posiadają osobowości prawnej. Bycie rezydentem nakłada na daną osobę obowiązek pełnego opodatkowania i tym samym pozwala uniknąć opodatkowania podwójnego.

Certyfikat rezydencji musi zostać wydany przez właściwy organ administracji podatkowej. Powinien zawierać dokładny adres zamieszkania lub siedziby podatnika oraz datę. Może również zawierać cel wydania bądź powołanie na umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania. Wydawany jest zawsze na wniosek podatnika. Certyfikat rezydencji wydawany jest na 2 rodzajach druków:

  •  CFR-1 – dla osób prawnych oraz
  •  CFR-2 – dla osób fizycznych.

Czas oczekiwania na CFR-1 wynosi do 7 dni, natomiast CFR-2 – do 2 miesięcy.

REKLAMA