| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Druki

Druki

ZUS ZAA Adresy prowadzenia działalności gospodarczej

Formularz ZUS ZAA należy wypełnić w celu zawiadomienia o:
  • adresie prowadzenia działalności,
  • nowym adresie prowadzenia działalności,
  • likwidacji działalności pod wcześniej wskazanym adresem,
  • zmianie lub korekcie adresu prowadzenia działalności – w tym celu płatnik składek zobowiązany jest wypełnić blok III, w którym zgłasza likwidację działalności pod wcześniej zgłoszonym adresem, oraz blok IV, w którym zgłasza właściwy adres.

Zgodnie z art. 43 ust. 4 i 5 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, płatnik składek w zgłoszeniu podaje adresy prowadzenia działalności. W przypadku gdy adres prowadzenia działalności jest inny niż adres siedziby, płatnik zaznacza stosowne pole w formularzu ZUS ZPA lub ZUS ZFA i wypełnia formularz ZUS ZAA, który stanowi załącznik do zgłoszenia płatnika składek.

Płatnik składek będący osobą fizyczną rozpoczynającą prowadzenie działalności gospodarczej we wniosku CEIDG-1 w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej poza siedzibą płatnika wypełnia część CEIDG-MW wniosku o wpis (Dodatkowe miejsca wykonywania działalności gospodarczej).

Zmiany dotyczące miejsc prowadzenia działalności gospodarczej płatnik składek zgłasza bezpośrednio do ZUS, na formularzu ZUS ZAA.

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Sylwia Jezierska

Radca prawny/Adwokat kościelny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »