| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Druki

Druki

FZUDO (archiwalny) Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego

Utratę lub uszkodzenie dowodu należy zgłosić niezwłocznie osobiście lub drogą elektroniczną. Można tego dokonać:

  • posiadacz dowodu osobistego,
  • rodzic, opiekun prawny.

Utratę dowodu lub uszkodzenie należy zgłosić na formularzu utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego:

  • w formie dokumentu elektronicznego - tylko w organie gminy, który wydał dowód osobisty , poświadczenie zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu wydawane jest na żądanie
  • osobiście - w organie dowolnej gminy - zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wydaje się nieodpłatnie
  • w dowolnej placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej - osoby przebywające poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osobiście lub pisemnie za pomocą poczty lub telefaksu,


Uszkodzony dowód stanowi załącznik do formularza.

Każda utrata lub uszkodzenie dowodu osobistego wymaga niezwłocznego:

  • zgłoszenia o tym fakcie w organie dowolnej gminy,
  • zgłoszenia w dowolnej placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej w przypadku osób przebywających za granicą,
  • wystąpienia o wydanie nowego dokumentu do dowolnego organu gminy na terytorium RP.


Dowody osobiste podlegają unieważnieniu z dniem zgłoszenia jego utraty lub uszkodzenia a także z dniem przekazania przez osobę trzecią znalezionego cudzego dowodu osobistego.

Nie można posługiwać się odnalezionym dowodem osobistym, wcześniej zgłoszonym jako utracony.

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Polish Advisory Group

Doradztwo podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »