| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Druki

Druki

    Strona przy współpracy z e-file sp. z o.o.

    fillUp

    ZUS Rp-18 (archiwalny) Wniosek o wypłatę niezrealizowanych świadczeń po osobie uprawnionej do świadczeń emerytalno-rentowych

    Wniosek o wypłatę niezrealizowanych świadczeń stanowi podstawę do wszczęcia postępowania w ZUS o wypłatę świadczeń należnych do dnia śmierci osoby, która zgłosiła wniosek o świadczenie emerytalno-rentowe, rozpatrzenia prawa do tego świadczenia i wydania decyzji.

    Wniosek powinien zawierać wszystkie dane niezbędne do jego rozpatrzenia, tj. dane identyfikacyjne osoby zainteresowanej (PESEL, NIP, nazwisko, imię pierwsze), dane adresowe oraz dane osoby zmarłej, która zgłosiła wniosek o świadczenie określone w ustawie z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2009 r. Nr. 153, poz. 1227 z pózn. zm) lub w innych przepisach. Osoba zainteresowana podaje sposób przekazywania należności (na adres zameldowania/zamieszkania/korespondencji lub na rachunek w banku/w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej) oraz nazwę i adres urzędu skarbowego. Z kwoty niezrealizowanego świadczenia wypłacanego osobie zamieszkałej w Polsce, ZUS jako płatnik jest obowiązany pobierać i odprowadzać do urzędu skarbowego zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych w wysokości 18%.

    Do wniosku należy dołączyć dokumenty, które są niezbędne do ustalenia prawa do świadczeń :
    – odpisy aktów stanu cywilnego (akt zgonu, akt urodzenia, akt małżeństwa),
    – środki dowodowe potwierdzające fakt prowadzenia wspólnego gospodarstwa domowego lub fakt przyczyniania się do utrzymywania osoby zmarłej.
    Dokumenty należy przedłożyć w oryginale, które podlegają zwrotowi.
     

    Ostatnio na forum

    Eksperci portalu infor.pl

    Patrycja Kubiesa

    Ekspert podatkowy

    Zostań ekspertem portalu Infor.pl »