REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Zarząd jednostki samorządu terytorialnego sporządza skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego, stosując odpowiednio przepisy rozdziału 6 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości przy założeniu, że jednostką dominującą jest jednostka samorządu terytorialnego.
Skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego powinien zawierać informacje w zakresie ustalonym w załączniku nr 9 do ww. rozporządzenia w sprawie rachunkowości oraz planów kont.
Informacje zawarte w skonsolidowanym bilansie jednostki samorządu terytorialnego mogą być wykazywane z większą szczegółowością niż określona w załączniku do rozporządzenia, jeżeli wynika to z potrzeb lub specyfiki jednostki.
W skonsolidowanym bilansie jednostki samorządu terytorialnego w aktywach wykazuje się:
A. Aktywa trwałe
B. Aktywa obrotowe
C. Rozliczenia międzyokresowe
Natomiast po stronie pasywów podaje się:
A. Fundusz
B. Zobowiązania długoterminowe
C. Zobowiązania krótkoterminowe i fundusze specjalne
D. Rozliczenia międzyokresowe
E. Ujemną wartość firmy jednostek podporządkowanych
Skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego sporządza się w języku polskim i w walucie polskiej. Dane liczbowe wykazuje się w złotych i groszach.
Skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego podpisują zarząd i skarbnik.
Zarządy jednostek samorządu terytorialnego przekazują w postaci dokumentu elektronicznego do właściwych regionalnych izb obrachunkowych skonsolidowane bilanse jednostek samorządu terytorialnego w terminie do dnia 30 czerwca roku następnego.
Zarządy jednostek samorządu terytorialnego skonsolidowane bilanse jednostek samorządu terytorialnego wyłącznie w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
REKLAMA