REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Od 1 października 2013 r. wprowadzona została formalna zasada wskazująca, że błędy i oczywiste pomyłki, które wystąpiły na kasie fiskalnej i zostały rozpoznane po zapisaniu transakcji w pamięci kasy (zakończeniu transakcji) ujmuje się w osobnej ewidencji.
Ewidencja powinna zawierać co najmniej:
Ewidencja powinna zawierać dane transakcji poprzez dołączenie do ewidencji oryginału paragonu fiskalnego dokumentującego sprzedaż, przy której nastąpiła oczywista pomyłka.
Dotychczas nie istniał wynikający z przepisów prawa obowiązek prowadzenia takiej ewidencji, niemniej prowadzone były one jako element wyjaśnienia zmian w wartości obrotu na kasie i były akceptowane przez organy podatkowe jako tzw. zeszyty korekt (por. np. interpretację Naczelnika Urzędu Skarbowego w Łomży, sygn. akt PP/443-101/06).
REKLAMA