REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Jako załącznik do umowy o pracę lub jej element znajdujący się w treści umowy, pracodawca powinien przedstawić zatrudnionej osobie dokładny zakres powierdzanych obowiązków. Samo określenie stanowiska pracy nie jest bowiem wystarczające, by ustalić powierzane obowiązki. Brak dookreślenia warunków zatrudnienia powoduje, że pracownik może odmówić wykonywania poszczególnych czynności argumentując, że nie zalicza się to do zakresu, w jakim powierzono mu świadczenie pracy. W przypadku uszczegółowienia – sytuacja ta zostaje wyeliminowana. Dodatkowo, pracodawca ma prawo wskazać, że w ramach stanowiska pracownik zobowiązany jest do wykonywania czynności zgodnie z bieżącymi poleceniami przełożonego. W tym przypadku prace powiązane ze stanowiskiem mogą być prowadzone bez zarzutu wykonywania innych czynności, niż powierzone.
Ponadto należy pamiętać, że pracodawca ma możliwość powierzenia pracownikowi innej pracy niż określona w umowie o pracę I to bez konieczności wypowiadania dotychczasowych warunków pracy lub płacy. Takie powierzenie innych obowiązków może nastąpić na okres nieprzekraczający 3 miesięcy w roku kalendarzowym. Nie może być to jednak praca dodatkowa, a jedynie inna niż do tej pory wykonywana – czyli zastępująca dotychczasowe obowiązki pracownika.
REKLAMA