REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Każdy podatnik, zarówno osoba fizyczna, jak i osoba prowadząca działalność gospodarczą oraz inne podmioty prawne mają prawo ubiegać się o wydanie przez organ podatkowy zaświadczenia potwierdzającego wysokości zaległości podatkowych sprzedającego przedsiębiorstwo. Dokument ten umożliwia zabezpieczenie nabywcy przed konsekwencjami wynikającymi z nabycia przedsiębiorstwa, w tym również jego zaległości podatkowych - za wyjątkiem tych, które zostały pisemnie potwierdzone przez Urząd Skarbowy we wspomnianym zaświadczeniu.
Zaświadczenie wydawane jest na wniosek zbywającego lub na wniosek nabywcy, ale wymaga zgody zbywającego. Gdy wnioskuje nabywca, wraz z pismem należy dołączyć pisemną zgodę zbywającego na wydanie nabywającemu zaświadczenia o wysokości zaległości podatkowych zbywcy. Jest to czynność odpłatna.
Dokument poświadcza organ podatkowy (organ właściwy ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę zbywcy) i określa wysokość zaległości podatkowych zbywcy na dzień wydania zaświadczenia. Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.
REKLAMA