REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy wypełnia pracodawca, podając informacje dotyczące poszkodowanego.
W pierwszym punkcie podaje się dane identyfikacyjne pracodawcy: nazwę pełną lub imię i nazwisko pracodawcy, adres siedziby, NIP,, PESEL. Jeżeli nie został nadany NIP, należy podać PESEL lub numer dowodu osobistego albo innego dokumentu potwierdzającego tożsamość pracodawcy.
W punkcie drugim formularza należy podać informacje dotyczące zespołu powypadkowego oraz informacje o poszkodowanym (imię i nazwisko pracownika, adres, PESEL, a jeżeli pracownik nie posiada numeru PESEL to podaje się numer dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość).
W punkcie trzecim należy podać imię i nazwisko osoby zgłaszającej wypadek wraz z datą.
Dalszą część formularza stanowią:
W punkcie 7. należy podać uzasadnienie dotyczące wypadku i określenie czy wypadek był wypadkiem przy pracy.
Jeżeli zabraknie miejsca na druku, należy go uzupełnić kolejną stroną podpisaną przez członków zespołu powypadkowego.
Formularz został zamieszczony w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 maja 2019 r. w sprawie wzoru protokołu ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy.
REKLAMA