REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

ZUS EOC/AC (archiwalny) Wniosek o refundację opłaconej składki na ubezpieczenie pojazdów samochodowych (OC/AC)

1. Wniosek stanowi podstawę do wszczęcia postępowania w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) o rozpatrzenie uprawnień i przyznanie inwalidzie wojennemu lub wojskowemu refundacji składki na obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów samochodowych (OC) / na dobrowolne ubezpieczenie casco pojazdów samochodowych (AC). Wniosek może zostać przesłany za pośrednictwem przedsiębiorcy uprawnionego do wykonywania działalności pocztowej w obrocie krajowym lub zagranicznym albo złożony przez osobę zainteresowaną w ZUS.


2. W imieniu osoby zainteresowanej wniosek może złożyć także:

  • pełnomocnik, przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny,
  • opiekun faktyczny – jeżeli przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny nie wykonuje swoich obowiązków wynikających ze sprawowania opieki nad osobą zainteresowaną.


3. Pełnomocnikiem, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, może być każda osoba fizyczna, która nie jest ograniczona w zdolności do czynności prawnych, jeżeli działa na podstawie pełnomocnictwa.


4. W przypadku, gdy przy dokonywaniu czynności przed organem rentowym zainteresowany, mający pełną zdolność do czynności prawnych, nie może złożyć podpisu, podpis składa inna upoważniona przez niego osoba, nieograniczona w zdolności do czynności prawnych. Osoba składająca podpis za zainteresowanego składa oświadczenie o przyczynach uniemożliwiających złożenie podpisu przez zainteresowanego, podając następujące swoje dane identyfikacyjne: imię i nazwisko, datę urodzenia, numer PESEL, a jeżeli nie nadano tego numeru – serię i numer dowodu osobistego lub paszportu oraz adres zamieszkania i adres do korespondencji.


5. Refundacji z tytułu opłaconej składki dokonuje się po okazaniu przez inwalidę wojennego lub wojskowego oryginałów dokumentów:

  • umowy ubezpieczenia,
  • dowodu opłacenia składki,
  • dowodu rejestracyjnego pojazdu na okoliczność, czy inwalida ten jest właścicielem/współwłaścicielem pojazdu samochodowego.


6. Dopuszcza się przyjmowanie uwierzytelnionych kopii polisy, dowodu opłacenia składki i dowodu rejestracyjnego pojazdu samochodowego, jeżeli uwierzytelnienia tych dokumentów dokonał ubezpieczyciel. W przypadku uwierzytelnienia dokumentów przez inny podmiot, inwalida wojenny lub wojskowy powinien przedstawić do wglądu oryginały tych dokumentów.


7. W polisie ubezpieczeniowej powinna być uwidoczniona kwota składki na poszczególne ubezpieczenia. W przypadku braku takiej kwoty zainteresowany powinien przedłożyć zaświadczenie wydane przez ubezpieczyciela, określające te kwoty.


8. W przypadku ubiegania się o refundację kolejnej raty (rat) składki z tytułu tego samego ubezpieczenia wystarczające jest przedłożenie dowodu opłacenia tej raty (rat) – pod warunkiem, że dane podane we wniosku o refundację są nadal aktualne.


9. Osobie, która korzystała ze zniżki lub ulgi w zakresie składek na ubezpieczenie OC/AC, refundacja dotycząca umowy ubezpieczenia zawartej na kolejny okres ubezpieczenia, na ten sam pojazd samochodowy, przysługuje po upływie okresu ubezpieczenia, z tytułu którego udzielono zniżki lub ulgi.


10. Refundacja nie przysługuje osobie, która w okresie trwania umowy ubezpieczenia korzysta ze zniżki lub ulgi udzielonej z tytułu innej umowy ubezpieczenia na inny pojazd samochodowy.

REKLAMA