REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

ZUUDO Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego

Dowód osobisty jest dokumentem stwierdzającym tożsamość i obywatelstwo polskie osoby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz innych państw członkowskich Unii Europejskiej, państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego nie należących do Unii Europejskiej oraz państw nie będących stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, których obywatele mogą korzystać ze swobody przepływu osób na podstawie umów zawartych przez te państwa ze Wspólnotą Europejską i jej państwami członkowskimi oraz na podstawie jednostronnych decyzji innych państw, uznających ten dokument za wystarczający do przekraczania ich granic.
Prawo do posiadania dowodu osobistego przysługuje każdemu obywatelowi Rzeczypospolitej Polskiej. Pełnoletni obywatel Rzeczypospolitej Polskiej zamieszkujący na jej terytorium jest obowiązany posiadać ważny dowód osobisty.

W przypadku zaginięcia lub uszkodzenia dokumentu tożsamości należy jak najszybciej zgłosić ten fakt w urzędzie gminy lub przez internet. Jeśli sytuacja miała miejsce za granicą, utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego należy zgłosić w polskim konsulacie osobiście, listownie lub faksem.

Złożenie zgłoszenia w urzędzie powoduje unieważnienie dowodu osobistego. W przypadku jego odnalezienia nie można się nim posługiwać.

Zaświadczenie ważne jest do czasu wydania nowego dowodu osobistego, ale nie dłużej niż dwa miesiące.

REKLAMA