REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

WDW-PPK (archiwalny) Wniosek o dokonanie wpłat do PPK

Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) to powszechny i dobrowolny program systematycznego oszczędzania, przeznaczony dla wszystkich osób zatrudnionych, które podlegają obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym. 

Uczestnictwo w PPK jest dobrowolne. Wpis do PPK odbywa się automatycznie, ale w każdej chwili pracownik może wypisać z programu. Wystarczy, że złoży swojemu pracodawcy pisemną deklarację o rezygnacji z uczestnictwa w PPK. Taką rezygnację należy ponawiać, gdyż zgodnie z wymogami ustawy o PPK co 4 lata pracodawca będzie automatycznie zapisywał do PPK pracowników, którzy zrezygnowali.

Wniosek o dokonywanie wpłat do PPK zawiera:

  1. dane dotyczące osoby zatrudnionej/uczestnika PPK:
    • imię (imiona) i nazwisko,
    • numer PESEL, a w przypadku osób nieposiadających numeru PESEL datę urodzenia,
    • serię i numer dowodu osobistego lub numer paszportu albo innego dokumentu potwierdzającego tożsamość w przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego;
  2. nazwę podmiotu zatrudniającego;
  3. oświadczenie osoby zatrudnionej/uczestnika PPK o posiadaniu przez niego wiedzy o konsekwencjach złożenia deklaracji.

REKLAMA