Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę (w miastach na prawach powiatu - prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce jego zamieszkania o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
Dowód rejestracyjny, pozwolenie czasowe, zalegalizowane tablice (tablica) rejestracyjne są wydawane za opłatą oraz po uiszczeniu opłaty ewidencyjnej. Opłatę oraz opłatę ewidencyjną pobiera organ dokonujący rejestracji.
Właściciel pojazdu ma obowiązek ubezpieczenia pojazdu, w ramach ubezpieczenia OC.
W celu wymiany dowodu rejestracyjnego należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi dokumentami.
Wymagane dokumenty:
Wypełniony formularz wniosku.
Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
Dotychczasowy dowód rejestracyjny.
Karta pojazdu, jeżeli była wydana.
Zaświadczenie lub odpis z rejestru badań technicznych pojazdów przeprowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określający termin następnego badania technicznego pojazdu.
Dokument określający tożsamość właściciela:
Osoba fizyczna: dowód osobisty.
Osoby prawne:
Aktualny odpis z KRS.
Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON.
Osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne:
Dokument tożsamości - dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd.
Umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym - w przypadku spółki cywilnej.
Umowa obowiązkowego ubezpieczenia OC (do wglądu).
Oświadczenie - w przypadku gdy pojazd jest przedmiotem współwłasności wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.