REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

WoWDT-Kat (archiwalny) Wniosek o wydanie wtórnika Katowice

W celu uzyskania wtórnika dowodu rejestracyjnego należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi dokumentami.
Dowód rejestracyjny i pozwolenie czasowe są wydawane za opłatą oraz po uiszczeniu opłaty ewidencyjnej. Opłatę oraz opłatę ewidencyjną pobiera organ dokonujący rejestracji.
Właściciel pojazdu ma obowiązek ubezpieczenia pojazdu, w ramach ubezpieczenia OC.
Wymagane dokumenty
  • Wypełniony formularz wniosku.
  • Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
  • Oświadczenie złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań (art. 233 Kodeksu karnego) o kradzieży lub zagubieniu dowodu rejestracyjnego.
  • Zniszczony blankiet dowodu rejestracyjnego - w przypadku zniszczenia poprzedniego dowodu rejestracyjnego w stopniu powodującym jego nieczytelność.
  • Karta pojazdu, jeżeli była wydana.
  • Wyciąg z rejestru badań technicznych pojazdów prowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określający termin następnego badania technicznego pojazdu (w przypadku braku informacji o terminie następnego badania technicznego pojazdu w centralnej ewidencji pojazdów).
  • Dokument określający tożsamość właściciela:
  • Osoba fizyczna: dowód osobisty.
Osoby prawne:
  • Aktualny odpis z KRS.
  • Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON.\Osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne:
  • Dokument tożsamości - dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd.
  • Umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym - w przypadku spółki cywilnej.
  • Umowa obowiązkowego ubezpieczenia OC (do wglądu).
  • Oświadczenie - w przypadku gdy pojazd jest przedmiotem współwłasności wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
  • Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty. 
Wyżej wymienione dokumenty to najczęściej powtarzający się wykaz wymaganych dokumentów - po ich weryfikacji w urzędzie może on zostać rozszerzony z uwagi na wystąpienie sprawy szczególnie skomplikowanej.
https://www.sekap.pl

REKLAMA