REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

ZUS ZBA Informacja o numerach rachunków bankowych płatnika składek - z wysyłką do PUE ZUS

Formularz ZUS ZBA należy wypełnić w celu zawiadomienia o:

  • rachunkach bankowych płatnika składek,
  • nowym rachunku bankowym,
  • zamknięciu dotychczasowego rachunku,
  • zmianie/korekcie danych dotyczących rachunku bankowego – w tym celu płatnik zobowiązany jest wypełnić blok III, w którym dokona wyrejestrowania wcześniej zgłoszonego rachunku bankowego, oraz blok IV, w którym dokona zgłoszenia właściwego rachunku.

Zgodnie z art. 43 ust. 4 i 5 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, płatnik składek w zgłoszeniu podaje wykaz rachunków bankowych. W przypadku gdy płatnik składek posiada więcej niż jeden rachunek bankowy, wypełnia formularz ZUS ZBA, który stanowi załącznik do formularza ZUS ZPA lub ZUS ZFA. Formularz ten wypełnia płatnik, który w zgłoszeniu:

  • ZUS ZPA – zgłoszenie/zmiana danych płatnika składek – osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej – w bloku IV pole 02 lub
  • ZUS ZFA – zgłoszenie/zmiana danych płatnika składek – osoby fi zycznej – w bloku V pole 02 podał, iż posiada inne rachunki bankowe.

Płatnik składek będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, rozpoczynając tę działalność, we wniosku CEIDG-1 wypełnia część CEIDG-RB wniosku o wpis (Informacja o rachunkach bankowych). Zmiany dotyczące numerów rachunków bankowych płatnik składek zgłasza bezpośrednio do ZUS, na formularzu ZUS ZBA.

Formularz posiada możliwość wysyłki elektronicznej za pomocą PUE ZUS. 

REKLAMA