REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Formularz ZUS ZBA należy wypełnić w celu zawiadomienia o:
Zgodnie z art. 43 ust. 4 i 5 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, płatnik składek w zgłoszeniu podaje wykaz rachunków bankowych. W przypadku gdy płatnik składek posiada więcej niż jeden rachunek bankowy, wypełnia formularz ZUS ZBA, który stanowi załącznik do formularza ZUS ZPA lub ZUS ZFA. Formularz ten wypełnia płatnik, który w zgłoszeniu:
Płatnik składek będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, rozpoczynając tę działalność, we wniosku CEIDG-1 wypełnia część CEIDG-RB wniosku o wpis (Informacja o rachunkach bankowych). Zmiany dotyczące numerów rachunków bankowych płatnik składek zgłasza bezpośrednio do ZUS, na formularzu ZUS ZBA.
Formularz posiada możliwość wysyłki elektronicznej za pomocą PUE ZUS.
REKLAMA