Pola jasne wypełnia płatnik, pola ciemne wypełnia urząd skarbowy. Wypełniać na maszynie, komputerowo lub ręcznie, dużymi, drukowanymi literami, czarnym lub niebieskim kolorem.
Formularz UPL-1 należy złożyć w urzędzie skarbowym w formie papierowej wcześniej przed planowaną wysyłką e-deklaracji.
Formularz UPL-1 składa podatnik, płatnik lub inkasent udzielający pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej w formie elektronicznej.
UPL-1 należy składać w urzędzie skarbowym, właściwym w sprawach ewidencji podatników i płatników podatków.
Druk UPL-1 służy ustanowieniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej elektronicznej do systemu e-deklaracje. Jeśli chcemy upoważnić osobę trzecią, która posiada własny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, do wysyłania w naszym imieniu e-deklaracji, musimy zgłosić ją do Urzędu Skarbowego przy pomocy formularza UPL-1. Formularz UPL-1 powinien być podpisany zgodnie z reprezentacją wynikającą z Krajowego Rejestru Sądowego.
Uzyskane upoważnienie to jest ważne bezterminowo. Upoważnienie cofamy na formularzu OPL-1.
Więcej informacji dotyczących druku znajduje się na stronie www.upl-1.pl