Karta przekazania odpadu jest podstawowym dokumentem dotyczącym ewidencji odpadów. Karta stanowi dowód prawidłowego przekazania odpadów do uprawnionych odbiorców.
Dokument przygotowuje posiadacz odpadów, który przekazuje odpady. Kartę przekazania odpadów sporządza się w odpowiedniej liczbie egzemplarzy - po jednym dla każdego z posiadaczy odpadów, który przejmuje odpad. Posiadacz odpadów, który przyjmuje odpady od innego posiadacza, jest obowiązany potwierdzić przejęcie odpadów na karcie przekazania odpadów wypełnionej przez posiadacza, który przekazuje odpad.
Jeżeli jeden z posiadaczy odpadów nie jest objęty obowiązkiem prowadzenia ewidencji odpadów, dopuszcza się niesporządzanie karty przekazania odpadów.
Można sporządzić zbiorczą kartę przekazania odpadów, obejmującej odpady danego rodzaju przekazywane łącznie w okresie miesiąca kalendarzowego, za pośrednictwem tego samego transportującego odpady wykonującego usługę transportu odpadów temu samemu posiadaczowi odpadów. Zbiorczą kartę przekazania odpadów sporządza się niezwłocznie po zakończeniu miesiąca, którego dotyczy.