REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Montaż tablic i urządzeń reklamowych na budynkach wymaga zgłoszenia. Wypełniony wniosek należy złożyć do starosty wraz z oświadczeniem o tytule prawnym do dysponowania gruntem, szkicem i rysunkami określającymi wygląd reklamy i sposób jej montażu.
W niektórych przypadkach potrzebna jest zgoda zarządcy drogi ( w przypadku reklam zawieszonych między budynkami nad ulicą, które mogą utrudniać widoczność kierowcom).
Po dokonaniu zgłoszenia należy poczekać z pracą przy reklamie 30 dni. Jeśli starosta nie złoży sprzeciwu, można rozpocząć montaż reklamy.
Reklamy wolnostojące wymagają pozwolenia na budowę. Starosta przeprowadza postępowanie administracyjne, by sprawdzić kompletność wniosku. Ma 65 dni na wydanie pozwolenia na budowę. Jeśli w tym czasie nie wyda decyzji, nakładana jest na niego kara umowna liczona za każdy dzień zwłoki. Jeśli starosta odmówi wydania pozwolenia, przedsiębiorcy przysługuje prawo do odwołania się do wojewody.
REKLAMA