REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

WWD-K Wniosek o wydanie zezwolenia na wycięcie/przesadzenie drzew/krzewów Kielce

Wymagane dokumenty:
Wniosek zawierający:
  • imię, nazwisko i adres lub nazwę i siedzibę posiadacza nieruchomości lub właściciela urządzeń, o których mowa w art. 49 Kodeksu cywilnego – jeżeli drzewa lub krzewy zagrażają funkcjonowaniu tych urządzeń,
  • jeżeli jest współwłasność, musi być wniosek od wszystkich współwłaściceli nieruchomości, na usunięcie drzew lub krzewów lub pełnomocnictwo do ich reprezentowania (potwierdzone przez notariusza) ,
  • oznaczenie terenu na którym rośnie drzewo lub krzew (nazwę ulicy, numer posesji, numer działki i obrębu wg ewidencji gruntów i budynków),
  • opis drzew lub krzewów przeznaczonych do usunięcia (ilość, gatunek, obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm, powierzchnię pokrytą krzewami w m2).W przypadku usuwania większej liczby drzew zaleca się przedłożyć inwentaryzację zieleni
  • przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu,
  • przeznaczenie terenu na którym rośnie drzewo lub krzew (wg miejscowego planu zagospodarowania terenu lub ewidencji gruntów).
  • rysunek lub mapę określającą usytuowanie drzewa lub krzewu w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości.
Załączniki do wniosku:
  • tytuł prawny władania nieruchomością (odpis zwykły z księgi wieczystej- ważny jest 2 miesiące od daty wydania), lub kopię aktu notarialnego (potwierdzoną przez notariusza), lub nakaz płatniczy (Wydziału Podatków), uzasadniający przyjęcie, iż wnioskodawca jest posiadaczem samoistnym,
  • zgoda właściciela nieruchomości na usunięcie drzewa lub krzewu w przypadku, kiedy posiadacz nieruchomości nie jest jej właścicielem lub użytkownikiem wieczystym.W przypadku nieruchomości należących do Gminy Kielce lub Skarbu Państwa, konieczna jest zgoda Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji, z wyłączeniem terenów zarządzanych przez miejskie jednostki organizacyjne (MZD, MZB, itp.), gdzie konieczna jest zgoda tych jednostek,
  • w przypadku kiedy o zezwolenie występuje posiadacz nieruchomości, a nie właściciel lub użytkownik wieczysty do wniosku należy dołączyć zgodę właściciela/wszystkich współwłaściceli nieruchomości, na usunięcie drzew lub krzewów lub pełnomocnictwo do ich reprezentowania (potwierdzone przez notariusza) ,
  • inwentaryzacja zieleni (w przypadku większej liczby drzew),
  • pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy w przypadku działania przez przedstawiciela (potwierdzone przez notariusza) z potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł,
  • oświadczenie wnioskodawcy, że usunięcie drzew lub krzewów nie jest związane z prowadzeniem działalności gospodarczej

W przypadku usuwania drzew lub krzewów w procesie inwestycyjnym, dodatkowo należy przedłożyć:

  • kserokopię ostatecznej decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub kserokopię zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych lub kserokopię wypisu i wyrysu z aktualnego uchwalonego miejscowego planu zagospodarowania,
  • inwentaryzację zieleni,
  • część projektu budowlanego obejmującą problematykę ochrony i zabezpieczenia drzew, które nie są przewidziane do usunięcia,
  • projekt zieleni lub informacje dotyczące zagospodarowania terenu zielenią po zakończeniu budowy.
Opłaty skarbowe
Złożenie wniosku, załączników do wniosku i wydanie zezwolenia nie podlega opłacie skarbowej (ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006r., (Dz. U. z 2012 r., poz. 1282 z późn. zm.).
Od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) – 17 zł. 
Zwolnione od opłaty skarbowej są:
  • pełnomocnictwa poświadczone notarialne lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
  • jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu,
  • jeżeli mocodawcą jest podmiot określony w art. 7 pkt 1-5 ustawy o opłacie skarbowej.
Udzielenie odpowiedzi następuje w terminie 1 miesiąca od dnia wszczęcia postępowania, w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej - w terminie 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. 
Zgodnie z art. 35 § 5 ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego do terminów załatwiania spraw nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Kielce, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.  
http://www.bip.kielce.eu

REKLAMA