Wydanie decyzji administracyjnej, której treścią może być:
udzielenie zezwolenia,
odmowa wydania zezwolenia,
umorzenie postępowania,
Wymagane dokumenty:
wniosek o wydanie zezwolenia,
rysunek lub mapa określająca usytuowanie drzewa lub krzewu w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości,
W niżej wymienionych przypadkach wymagane są dokumenty dodatkowe:
w przypadku, gdy z wnioskiem o usunięcie drzew lub krzewów występuje posiadacz nieruchomości (np. dzierżawca, użytkownik), nie będący jej właścicielem:
pisemne oświadczenie właściciela nieruchomości o wyrażeniu zgody na usunięcie drzewa lub krzewu;
Z obowiązku przedłożenia zgody właściciela zwolniony jest jedynie użytkownik wieczysty nieruchomości.
w przypadku, gdy drzewo lub krzew przeznaczony do usunięcia rośnie na terenie nieruchomości stanowiącej współwłasność (w tym także współwłasność małżeńską), a z wnioskiem występuje jeden ze współwłaścicieli:
pisemne oświadczenie pozostałych współwłaścicieli posesji o wyrażeniu zgody na usunięcie drzewa lub krzewu;
w przypadku wniosku o wycięcie drzew lub krzewów kolidujących z budową, rozbudową, przebudową obiektów budowlanych:
decyzja o warunkach zabudowy lub pozwolenie na budowę;
w przypadku wniosku o wycięcie drzew lub krzewów z pasa drogowego drogi wewnętrznej, kolidujących z budową lub przebudową wjazdu na teren posesji wnioskodawcy:
umowa dzierżawy pasa drogowego drogi wewnętrznej zawarta pomiędzy wnioskodawcą i zarządcą drogi (właścicielem drogi),
oświadczenie właściciela drogi o wyrażeniu zgody na wycięcie drzew lub krzewów;
jeżeli zarządca drogi wewnętrznej (właściciel drogi) uznawał będzie za celowe i uzasadnione wprowadzenie nasadzeń zamiennych, projekt zieleni ze wskazaniem ilości i gatunków nasadzeń zastępczych powinien stanowić załącznik do umowy dzierżawy lub oświadczenia o wyrażeniu zgody na wycięcie drzew lub krzewów;
w przypadku wniosku o wycięcie drzew lub krzewów z pasa drogowego drogi publicznej, kolidujących z budową lub przebudową wjazdu na teren posesji wnioskodawcy:
umowa użyczenia zawarta pomiędzy wnioskodawcą a Zarządem Dróg i Transportu w Łodzi (ul. Piotrkowska 175, 90-447 Łódź),
decyzja zezwalająca na lokalizację lub przebudowę zjazdu;
oświadczenie Zarządu Zieleni Miejskiej w Łodzi (ul. Konstantynowska 8/10, 94-303 Łódź) o wyrażeniu zgody na wycięcie drzew lub krzewów,
projekt nasadzeń zamiennych (ze wskazaniem ilości i gatunków nasadzeń zastępczych) uzgodniony z Zarządem Zieleni Miejskiej w Łodzi, jeżeli ZZM uznawał będzie za celowe i uzasadnione wprowadzenie nasadzeń,
w toku prowadzonego postępowania wnioskodawca zobowiązany będzie dostarczyć do Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa UMŁ decyzję zezwalającą na zajęcie pasa drogowego (zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów wydane zostanie tylko w okresie obowiązywania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego);
w przypadku złożenia wniosku podpisanego przez pełnomocnika Strony:
pełnomocnictwo upoważniające pełnomocnika (tylko osoba fizyczna) do występowania w imieniu posiadacza nieruchomości z wnioskiem o wycięcie lub przesadzenie drzew lub krzewów,
dowód wpłaty z tytułu opłaty skarbowej za pełnomocnictwo udzielone w sprawie wycinki drzew lub krzewów (17 zł).
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni od dnia złożenia wniosku, w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.