Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew / krzewów powinien zawierać:
imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości,
tytuł prawny władania nieruchomością,
nazwę gatunku drzewa lub krzewu,
obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm,
przeznaczenie terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew,
przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzew lub krzewu,
wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy.
W przypadku realizacji inwestycji budowlanej do wniosku należy dołączyć projekt zagospodarowania terenu oraz kopię decyzji nr I o warunkach lokalizacji inwestycji ( ewentualnie wypis z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego).
Termin załatwienia: w ciągu miesiąca, sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy
Sposób załatwienia: wydanie zezwolenia Prezydenta Miasta Olsztyn w formie decyzji administracyjnej