REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Wymagane dokumenty
Z podaniem o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów może wystąpić wyłącznie posiadacz nieruchomości - czyli gruntu, na którym one rosną.
Jeżeli posiadacz nieruchomości nie jest właścicielem lub wieczystym użytkownikiem gruntu, na którym rosną drzewa lub krzewy do zamierzonego usunięcia, do podania dołącza zgodę właściciela tego gruntu.
Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać:
Miejsce złożenia dokumentów
Wydział Ochrony Środowiska UMP, ul. Gronowa 22A, 61-655 Poznań
Jeżeli nieruchomość jest wpisana do rejestru zabytków, podanie należy kierować do Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków, Plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań
Opłaty
Złożenie podania, załączników do podania i wydanie zezwolenia nie podlega opłacie skarbowej.
Usunięcie drzew lub krzewów podlega opłacie w przypadkach i na zasadach określonych w ustawie o ochronie przyrody i aktach wykonawczych. Jej wysokość ustalana jest indywidualnie. Nie ponoszą takich opłat osoby fizyczne, które uzyskały zezwolenie na usunięcie drzew niezwiązane z prowadze-niem działalności gospodarczej
Termin załatwienia sprawy:
Z uwagi na dużą liczbę wniosków składanych w siedzibie tut. Wydziału, powyższy termin może ulec przesunięciu (do około 3 miesięcy), o czym wnioskodawca zostanie poinformowany odrębnym pismem.
Sposób załatwienia sprawy - pracownicy oddziału ochrony zieleni przeprowadzają oględziny w terenie i po analizie zebranych materiałów przygotowują projekt stosownej decyzji.
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia za pośrednictwem Wydziału Ochrony Środowiska UMP.
Więcej informacji:
REKLAMA