REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

PRPP Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu podatkowym

Pełnomocnictwo umożliwia podmiotom wyłączenie ich z osobistego uczestnictwa w realizacji ciążących na nich obowiązków, które wynikają z prawa podatkowego. Zakres pełnomocnictwa może obejmować tylko te czynności, które osoba upoważniająca mogłaby wykonać sama w odniesieniu do prawa podatkowego. 

  • w realizacji obowiązku składania deklaracji podatkowych (również zeznań, wykazów oraz informacji, do których składania zobowiązali się podatnicy),
  • w postępowaniach regulowanych przepisami ordynacji podatkowej (w postępowaniu podatkowym, czynnościach sprawdzających, kontroli podatkowej, wydawaniu zaświadczeń).

Pełnomocnik może być upoważniony do podpisywania deklaracji, jak również do reprezentowania osób w postępowaniach prowadzonych na podstawie ordynacji podatkowej, a  także do złożenia odwołania od decyzji złożonej przez organ.

Pełnomocnictwo podatkowe ma charakter warunkowy. Oznacza to, że fakt jego udzielenia nie przesądza o wyłączeniu osoby upoważniającej z udziału w konkretnym postępowaniu (osobiste wstawiennictwo jest konieczne np. podczas przesłuchania czy składania wyjaśnień). Pełnomocnikiem może być osoba fizyczna, która ma pełną zdolność do czynności prawnych. Przepisy ordynacji podatkowej nie wprowadzają ograniczeń co do liczby ustanowionych pełnomocników. Udzielone pełnomocnictwo jest ważne od chwili jego złożenia do jego wygaśnięcia (np. zakończenia postępowania podatkowego, utraty przez pełnomocnika zdolności do czynności prawnej lub upływu terminu na jakie zostało udzielone). 

W każdej chwili pełnomocnictwo może zostać odwołane (bez podania uzasadnienia). Należy tego dokonać w formie pisemnej.

REKLAMA