1.Wniosek właściciela o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego.
2.Dowód rejestracyjny pojazdu (w przypadku gdy został zniszczony w stopniu powodującym jego nieczytelność).
3.Karta pojazdu (jeżeli była wydana).
4.Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu lub wyciąg z rejestru badań technicznych, jeżeli są wymagane.
5.Oświadczenie o utracie dowodu rejestracyjnego złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
6.Dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (wzór przykładowego pełnomocnictwa).
W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba fizyczna wymagany jest dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).
W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (do wglądu).
Sprawy związane z wnioskowaniem o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego w imieniu osoby prawnej mogą załatwić wyłącznie osoby do tego upoważnione.
W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest cudzoziemiec nieposiadający stałego pobytu na terenie RP, firma zagraniczna lub zagraniczne: ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi wymagane są:
1.dokument tożsamości cudzoziemca: paszport oraz wiza pobytowa i potwierdzenie czasowego pobytu lub karta czasowego pobytu lub potwierdzenie czasowego zameldowania cudzoziemca (do wglądu) – osoba fizyczna.
2.zaświadczenie o dokonaniu wpisu do ewidencji przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych wydane przez Ministra Gospodarki lub aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego dla oddziału zagranicznego przedsiębiorcy (do wglądu) – firma zagraniczna. Ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi – umowy międzynarodowe, zaświadczenia z ambasad, akredytacje (do wglądu).Opłaty:54,50 zł – opłata za wydanie dowodu rejestracyjnego wraz z opłatą ewidencyjną.19,00 zł – opłata za wydanie pozwolenia czasowego wraz z opłatą ewidencyjną.Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu m. st. Warszawy dla właściwej Dzielnicy, bądź bezpośrednio w kasie Urzędu Dzielnicy, według właściwości miejscowej dla załatwianej sprawy. 17,00 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowyy Urzędu m.st. Warszawy dla właściwej Dzielnicy, bądź bezpośrednio w kasie Dzielnicy, według właściwości miejscowej dla załatwianej sprawy.
Miejsce złożenia i odbioru:1.Delegatura Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy.2. Biuro Administracji i Spraw Obywatelskich – cudzoziemcy, firmy zagraniczne.Jednostka odpowiedzialna:Biuro Administracji i Spraw Obywatelskich.Termin odpowiedzi:1.Niezwłocznie – sprawy nie wymagające zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień.
2.Do 1 miesiąca – sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.
3.Do 2 miesięcy – sprawy szczególnie skomplikowane.Tryb odwoławczy:Brak.Uwagi:Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu lub wyciąg z rejestru badań technicznych nie są wymagane, gdy organ rejestrujący posiada informacje o terminie następnych badań technicznych pojazdu, a także jeżeli termin następnych badań technicznych jest możliwy do odczytania ze zniszczonego dowodu rejestracyjnego.
Organy właściwe w sprawach rejestracji pojazdów są obowiązane do przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (nieokazanie ważnej polisy OC nie wpływa na pozytywne załatwienie sprawy, skutkuje natomiast powiadomieniem Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego o nieprzedłożeniu dokumentu).