Dane z operatu ewidencji gruntów i budynków są wydawane w formie wypisów z rejestru gruntów, wypisów i wyrysów do celów prawnych, wypisów o niepełnej treści, informacji o przedmiocie oraz w innych postaciach.
We wniosku o udostępnienie danych z operatu ewidencji gruntów i budynków w formie informacji o przedmiocie (np. o numerze księgi wieczystej) wnioskodawca powinien precyzyjnie określić przedmiot poprzez podanie np. nazwy obrębu i numeru działki.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa "Starosta wydaje wypis z operatu ewidencyjnego zawierający dane osobowe (...) na żądanie:
właścicieli lub osób fizycznych i prawnych, w których władaniu znajdują się grunty,budynki lub lokale będące przedmiotem wypisu;
podmiotów publicznych lub podmiotów niebędących podmiotami publicznymi, realizującymi zadania publiczne na podstawie odrębnych przepisów albo na skutek powierzenia lub zlecenia przez podmiot publiczny, które związane są z gruntami, budynkami lub lokalami będącymi przedmiotem wypisu;
innych podmiotów, niż wymienione w pkt 1 i 2, które mają interes prawny związany z gruntami, budynkami lub lokalami będącymi przedmiotem wypisu".
Dokumenty zawierające dane osobowe przygotowane przez organ na wniosek wyżej wymienionych podmiotów mogą być odbierane wyłącznie przez wnioskodawcę lub osobę upoważnioną.