REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

WDSW-Wr Wniosek o dopisanie do spisu wyborców Wrocław

Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Spraw Obywatelskich
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
ul. G. Zapolskiej 4
Dział Ewidencji Ludności - Rejestr Wyborców
II piętro pokój 221-223
Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
  • wyborcy stale zamieszkali we Wrocławiu bez zameldowania na pobyt stały,
  • wyborcy nigdzie niezamieszkali, stale przebywający we Wrocławiu,
  • wyborcy stale zamieszkali we Wrocławiu pod innym adresem niż adres zameldowania na pobyt stały we Wrocławiu,
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
  • wniosek o wpisanie do rejestru wyborców,
  • kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wyborcy,
  • pisemna deklaracja, w której wnioskodawca podaje swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Z uwagi na to, że zgodnie z art. 20 § 2 Kodeksu wyborczego przed wydaniem decyzji o wpisaniu do rejestru wyborców Prezydent Wrocławia jest obowiązany sprawdzić, czy osoba wnosząca wniosek spełnia warunki stałego zamieszkania we Wrocławiu należy przedstawić dowody potwierdzające stałe zamieszkiwanie np. tytuł prawny do lokalu (akt własności, umowę najmu).
Opłaty:
bez opłat
Termin i sposób załatwienia sprawy:
W ciągu 3 dni wydana zostaje decyzji o wpisaniu bądź odmowie wpisania do rejestru wyborców.
Tryb odwoławczy:
Na decyzję w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego dla miejsca zamieszkania wyborcy sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia, w terminie 3 dni od dnia doręczenia.
http://bip.um.wroc.pl

REKLAMA