REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

WoWZT-Wr(m) Wniosek o wydanie zalegalizowanych tablic (wtórnika) z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego/wydanie zalegalizowanych tablic rejestracyjnych Wrocław

Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Spraw Obywatelskich
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Dział Rejestracji Pojazdów
Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
Wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
wniosek o wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych,
dowód uiszczenia opłaty za tablicę (tablice) rejestracyjną (rejestracyjne) i znaki legalizacyjne,
Do odbioru tablicy/tablic wymagany jest:
  • dowód rejestracyjny,
  • karta pojazdu, jeżeli była wydana,
  • zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych w przypadku gdy tablice (tablica) rejestracyjne zostały skradzione,
  • oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, potwierdzające kradzież, zagubienie bądź zniszczenie tablic (tablicy) rejestracyjnych,
  • w przypadku wniosku o wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej do odbioru tablicy konieczne jest przedłożenie drugiej tablicy rejestracyjnej,
  • dowód osobisty,
  • polisa OC – zgodnie z zapisem art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. 2003, Nr 124, poz. 1152), posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu. Przepisy w/w ustawy, tj. art. 84, 86 i 87 stanowią o tym, że na organach właściwych do rejestracji pojazdów  ciąży obowiązek przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku  zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie okaże takiego dokumentu, to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia lub zakończenia kontroli,
  • imienne pełnomocnictwo od współwłaściciela pojazdu jeśli nie stawiają się wszyscy właściciele pojazdu.
Uwagi:
Po zagubieniu, zniszczeniu lub kradzieży tablicy (tablic) rejestracyjnych można również wymienić tablice na zupełnie nowe. Wiąże się to z koniecznością wymiany dowodu rejestracyjnego.
Opłaty:
opłata za wtórnik tablic rejestracyjnych:
- samochodowe - 40,00 zł (jedna sztuka), 80,00 zł - dwie sztuki (komplet),
- motocyklowe - 40,00 zł,
-nmotorowerowe - 30,00 zł,
- indywidualne - 40,00 zł (jedna sztuka), 80,00 zł - dwie sztuki (komplet),
- zabytkowy samochód - 50,00 zł (jedna sztuka), 100,00 zł - dwie sztuki (komplet),
- zabytkowy motocykl - 50,00 zł
opłata za wydanie kompletu znaków legalizacyjnych - 12,50 zł,
opłata ewidencyjna – 0,50 gr
opłata skarbowa za pełnomocnictwo –17 zł ( poza osobami zwolnionymi zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej)
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Czas oczekiwania na wtórnik (wtórniki) to jeden dzień roboczy, jeśli wniosek zostanie złożony do  godziny 14.00 danego dnia.
http://bip.um.wroc.pl

REKLAMA