REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

ZUS PL-RM 101 Zaświadczenie dotyczące zastosowania przepisów prawnych - z wysyłką do PUE ZUS

Formularz PL-RM 101 jest dokumentem stwierdzającym podleganie przez daną osobę polskim przepisom prawa na podstawie dwustronnej umowy o zabezpieczeniu społecznym.


Celem zawierania dwustronnych umów jest przestrzeganie podstawowych zasada koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego czyli:
- równego traktowania,
- stosowania jednego ustawodawstwa,
- sumowania okresów ubezpieczenia,
- zachowania praw nabytych (eksportu świadczeń).


Na formularzu PL-RM 101 potwierdzenia dokonuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych (jednostka terenową) na wniosek pracownika, pracodawcy lub osoby pracującej na własny rachunek.


Formularz wystawiany jest w 4 egzemplarzach dla pracownika i w 3 dla osoby pracującej na własny rachunek. Jeden egzemplarz przekazywany jest do właściwego oddziału terenowego Funduszu Ubezpieczenia Zdrowotnego Macedonii miejsca pobytu.

Informacje dotyczące zawartej dwustronnej umowy można uzyskać na stronie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz na stronie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.

Formularz posiada możliwość wysyłki elektronicznej za pomocą PUE ZUS. 

REKLAMA