REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Prawo podatkowe nie wskazuje metody korygowania błędnie wystawionego rachunku uproszczonego. Nie oznacza to jednak, że błędy na dokumencie nie mogą być, czy też nie powinny być w żaden sposób korygowane. Dokumenty księgowe powinny bowiem zawsze odzwierciedlać stan zgodny z faktycznym obrazem podejmowanych czynności.
Dokument korygujący powinien zatem wskazywać co najmniej wszystkie dane zawarte na dokumencie pierwotnym oraz podawać jaka pozycja staje się przedmiotem korekty. Nie ma obowiązku prowadzić ewidencji korygowanych rachunków. Należy je traktować jako kolejny dowód księgowy. W ewidencji rachunkowej, błędy dotyczące kwot rozlicza się kolorem czerwonym lub kwotą ujemną po tej samej stronie (w przypadku wystawianych rachunków - po stronie przychodowej). Nie należy natomiast w związku z korygowaniem wystawionego rachunku kwoty ujmować jako koszt.
Rachunki korygujące warto wysyłać (choć nie ma takiego obowiązku) za potwierdzeniem odbioru lub co najmniej listem poleconym. W przypadku faktur VAT sytuacja jest inna - korekta VAT obniżająca wartość podatku możliwa jest co do zasady dopiero w okresie, w którym podatnik otrzyma potwierdzenie odbioru faktury korygującej przez nabywcę towaru lub usługi.
REKLAMA