REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

ZUS Rp-9 (archiwalny) Oświadczenie wnioskodawcy w sprawie braku dokumentów

W celu udokumentowania brakującego okresu zatrudnienia pracownik opócz zeznań świadków składanych na formularzu ZUS Rp-8, powinien złożyć również własne oświadczenie na formularzu ZUS Rp-9. Składa się je pod rygorem odpowiedzialności karnej (art. 233 Kodeksu karnego) za składanie fałszywych zeznań. 
 
Musi ono przedstawiać powody niemożności złożenia dokumentacji jako potwierdzenie, że pracownik nie jest w stanie uzyskać kopii lub odtworzyć brakujących dokumentów. Jednym z powodów niemożności odzyskania brakujących dokumentów może być fakt, iż:
- dokumentacja potwierdzająca okresy zatrudnienia (świadectwo pracy, legitymacja ubezpieczeniowa, zaświadczenia itp.) uległa zniszczeniu lub zagubieniu,
- zakład pracy uległ likwidacji.

REKLAMA