REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Wniosek o przeksięgowanie wpłaty pomiędzy kontami płatników składek należy złożyć w terenowej jednostce organizacyjnej ZUS właściwej dla siedziby lub miejsca zamieszkania dłużnika lub za pośrednictwem poczty i ma miejsce w przypadku stwierdzenia nadpłaty.
Wniosek należy złożyć w ciągu 7 dni, jeżeli płatnika o nadpłacie poinformował Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Jeżeli nadpłatę stwierdzi płatnik może wystąpić z wnioskiem w każdym momencie po stwierdzeniu nadpłaty. Prawo o zwrot nadpłaconych składek przedawnia się po upływie 5 lat od daty opłacenia.
Nadpłatę zalicza się na poczet zaległych lub bieżących składek. Kwota może zostać przeksięgowana na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy (FP), Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP) lub Fundusz Emerytur Pomostowych (FEP).
Formularz powinien zawierać wszystkie niezbędne dane do jego rozpatrzenia.
Na formularzu należy podać numery NIP i REGON, a jeżeli nie nadano tych numerów albo jednego z nich, należy podać numer PESEL lub serię i numer dokumentu osobistego lub paszportu albo innego dokumentu potwierdzającego tożsamość obywatela UE.
W formularzu wnioskodawca może poprosić o przesłanie korespondencji pocztą na wskazany przez siebie adres.
REKLAMA