REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Załącznik ZOP-2 przeznaczony jest dla jednej nieruchomości. Jeżeli właściciel nieruchomości składa deklarację dla większej liczby nieruchomości, dla każdej nieruchomości należy wypełnić odrębny załącznik.
Podstawowym obowiązkiem formalnym związanym z nowym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi, który ciąży na właścicielach nieruchomości zamieszkałych jest złożenie do Urzędu Miasta deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczącej nieruchomości zamieszkałej.
Z związku z przyjęciem przez Radę Miasta niższych stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które obowiązują od 1 stycznia 2014 r., każdy właściciel nieruchomości musi ponownie złożyć deklarację o wysokości opłaty. Ten obowiązek wynika z przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Nową deklarację należy złożyć do 15 stycznia 2014 r. Dopiero po złożeniu nowej deklaracji właściciel nieruchomości będzie mógł regulować opłatę w wysokości wynikającej z niższych stawek.
Terminy płatności nie ulegają zmianie, w związku z czym pierwszą wpłatę według nowych stawek
Dane właściciela nieruchomości w nowej deklaracji muszą być tożsame z danymi właściciela zawartymi w pierwszej deklaracji. Inaczej mówiąc, jeżeli małżonkowie są współwłaścicielami nieruchomości a deklaracja do urzędu była złożona z danymi żony, to nowa, składana na skutek zmiany stawek, deklaracja też musi wskazywać żonę jako właściciela nieruchomości.
Infolinia: 91 435 11 98 (deklaracja, opłaty) oraz 91 435 11 99 (odbiór odpadów, wyposażenie, harmonogamy)
kontakt e-mail: gospodarka_odpadami@um.szczecin.pl
Więcej informacji: www.ecozmiany.szczecin.pl
REKLAMA