REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W przypadku zakończenia operacji na kasie fiskalnej, nie ma możliwości dokonania korekty poprzez wpisanie na kasie transakcji ze znakiem minus. Anulowanie sprzedaży nastąpić może wyłącznie w ściśle określonej formie. W przypadku zwrotów towarów i uznanych reklamacji towarów należy taką czynność ująć w odrębnej ewidencji zawierającej m.in. protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi podpisany przez sprzedawcę i nabywcę.
W przypadku oczywistej pomyłki na kasie fiskalnej prowadzić należy odrębną ewidencję, do której podatnik dokonuje niezwłocznie wpisu korekty oczywistej pomyłki przez ujęcie w odrębnej ewidencji:
Przepisy nadal nie rozwiązują kwestii anulowania sprzedaży w przypadku braku odbioru towaru przez klienta (anulowanie sprzedaży). W praktyce zwroty takie należy wpisywać również w ewidencji bez protokołu zwrotu podpisanego przez obie strony transakcji, w miejsce którego należy wpisać jako uwagi okoliczności anulowania sprzedaży.
REKLAMA