REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

WoZNPZ Wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości zaległości podatkowych zbywającego

Każdy podatnik, zarówno osoba fizyczna, jak i osoba prowadząca działalność gospodarczą oraz inne podmioty prawne mają prawo ubiegać się o wydanie przez organ podatkowy zaświadczenia potwierdzającego wysokości zaległości podatkowych sprzedającego przedsiębiorstwo. Dokument ten umożliwia zabezpieczenie nabywcy przed konsekwencjami wynikającymi z nabycia przedsiębiorstwa, w tym również jego zaległości podatkowych - za wyjątkiem tych, które zostały pisemnie potwierdzone przez Urząd Skarbowy we wspomnianym zaświadczeniu.


Zaświadczenie wydawane jest na wniosek zbywającego lub na wniosek nabywcy, ale wymaga zgody zbywającego. Gdy wnioskuje nabywca, wraz z pismem należy dołączyć pisemną zgodę zbywającego na wydanie nabywającemu zaświadczenia o wysokości zaległości podatkowych zbywcy. Jest to czynność odpłatna.


Dokument poświadcza organ podatkowy (organ właściwy ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę zbywcy) i określa wysokość zaległości podatkowych zbywcy na dzień wydania zaświadczenia. Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni od dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia. 

REKLAMA