REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Prawo do wypowiedzenia umowy świadczenia usług telekomunikacyjnych zależy od tego, czy wynika z dostosowania umów i regulaminów do zmian w prawie, czy też jego podstawa wynika bezpośrednio ze zmian podjętych przez operatora, niezwiązanych ze modyfikacją powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. ze względu na dostrzeżone przez UKE lub UOKiK klauzul niedozwolonych). Podstawą zmiany może być również wyrok sądu lub po prostu decyzja operatora o zmianie warunków świadczenia.
W drugim przypadku konsument ma prawo wypowiedzieć umowę bez podawania przyczyny. Operator nie ma możliwości naliczyć mu opłat, kar umownych lub żądać zwrotu przekazanych mu nieodpłatnie świadczeń (np. telefonu, routera). W przypadku zmian dostosowujących zapisy do powszechnie obowiązującego prawa, konsument może wypowiedzieć umowę, niemniej operator może naliczyć mu opłaty i kary przewidziane ze względu na przyspieszenie okresu zakończenia umowy.
Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych:
- z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie.
Okres ten może być krótszy, jeśli publikacja aktu prawnego, z którego wynika konieczność wprowadzenia zmian następuje z wyprzedzeniem krótszym niż miesiąc przed jego wejściem w życie lub okres taki wynika z decyzji Prezesa UKE. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji tych zmian, przy czym termin na realizację tego prawa nie może być krótszy niż do dnia wejścia tych zmian w życie.
REKLAMA