REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Zakończenie procedury zwrotu towaru powinno zostać potwierdzone:
Protokół przyjęcia niezbędny jest dla celów księgowych, ale również potwierdzenia braku innych roszczeń ze strony kupującego. Nie ma znaczenia czy chodzi o zwrot w terminie 10 lub 14 dni od dnia dokonania zakupu na odległość w przypadku sprzedaży konsumenckiej, czy też o zwroty dobrowolnie uznawane przez sprzedającego za zasadne, czy też o uznanie reklamacji towaru lub o uznanie za zasadne stwierdzenie niezgodności towaru z umową. W wszystkich tych przypadkach dochodzi bowiem do roszczenia ze strony kupującego o zwrot świadczenia wzajemnego (z reguły pieniędzy) oraz do przyjęcia reklamowanego towaru na stan.
Protokół jest również podstawą korekty ewidencjonowanej za pomocą kasy fiskalnej. Zwroty towarów i uznane reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w ewidencji sporządzanej w związku z prowadzeniem kasy fiskalnej. Ewidencja zawierać powinna:
Protokół powinien być zatem każdorazowy sporządzany i dołączany do ewidencji. Protokołów powinna być ta sama ilość, co zapisów. W przypadku braku możliwości sporządzenia protokołu, podatnik powinien co najmniej sporządzić notatkę, wskazującą na przyczynę, która powoduje brak sporządzonego i podpisanego przez obie strony transakcji protokołu.
REKLAMA