REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Podatnicy prowadzący księgę przychodów i rozchodów, a także opodatkowani na zasadzie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych obowiązani są ewidencjonować wypłaty pracownicze w formie kart przychodów pracowników. Obowiązek ten dotyczy wyłącznie zatrudnionych na umowach o pracę. Nie obejmuje zleceń czy innych podobnych umów, do których stosuje się przepisy o zleceniach czy umów o dzieło.
Karty przychodów powinny zawierać co najmniej następujące dane:
Choć karta nie musi być podpisywana, jako dokument księgowy lub ewidencyjny warto, by posiadała ona podpisy ze strony sporządzającego je pracownika – odpowiedzialnego za naliczanie wynagrodzeń oraz odprowadzania zaliczki na podatek do urzędu skarbowego.
Karty przychodów można połączyć z dokumentacją pracowniczą i natomiast karty samodzielnie nie stanowią dowodu księgowego poniesienia jakiegokolwiek kosztu. Dopiero potwierdzenie wydatku (wypłata wynagrodzenia potwierdzona przez pracownika, dowód przelewu bankowego, dokument potwierdzający płatność na rzecz organu skarbowego) w połączeniu z kartą przychodów może łącznie stanowić potwierdzenie kosztów podatkowych.
REKLAMA