REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W wyniku kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy może zostać nałożony na pracodawcę nakaz płatniczy lub usunięcie nieprawidłowości. W przypadku braku realizacji nakazów płatniczych lub nakazów usunięcia nieprawidłowości w wywiązywaniu się z obowiązków związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy inspektor kieruje upomnienie do pracodawcy. Za upomnienie należy wnieść opłatę równą czterokrotności kosztów wysłania przesyłki poleconej. Po jej doręczeniu, pracodawca ma siedem dni na wywiązanie się ze zobowiązań określonych w nakazie. Jeśli tego nie zrobi, inspektor wszczyna postępowanie egzekucyjne, którego koszty obciążają pracodawcę, choć w wyjątkowych przypadkach mogą być one umorzone.
Koszty te zgodnie z ustawą o postępowaniu egzekucyjnym w administracji podlegają ściągnięciu w trybie egzekucji administracyjnej należności pieniężnych.
REKLAMA