REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Przedsiębiorca, prowadzący sprzedaż na rzecz konsumentów na odległość lub poza lokalem jego przedsiębiorstwa, zobowiązany jest przedstawić konsumentowi informacje na temat prawa do odstąpienia od umowy.
Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może bowiem od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie może dotrzeć do przedsiębiorcy po terminie 10 dni, liczy się data stempla pocztowego lub innej formy wysyłki oświadczenia.
Zawarcie z konsumentem umowy poza lokalem przedsiębiorstwa zobowiązuje przedsiębiorcę przed jej zawarciem do informowania konsumenta na piśmie o prawie odstąpienia. Przedsiębiorca powinien również wręczyć wzór oświadczenia o odstąpieniu, z oznaczeniem swojego imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresem zamieszkania (siedziby); obowiązany jest także wręczyć konsumentowi pisemne potwierdzenie zawarcia umowy, stwierdzające jej datę i rodzaj oraz przedmiot świadczenia i cenę. Natomiast konsument, na żądanie przedsiębiorcy, poświadcza na piśmie, że został poinformowany o prawie odstąpienia i że otrzymał wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie odstąpienia od umowy, bieg terminu, nie rozpoczyna się. W takim wypadku konsument może odstąpić od umowy w terminie dziesięciu dni od uzyskania informacji o prawie odstąpienia. Konsument nie może jednak z tego powodu odstąpić od umowy po upływie trzech miesięcy od jej wykonania.
REKLAMA