REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

ePUAP Pismo ogólne do podmiotu publicznego - Elektroniczna Skrzynka Podawcza ESP

Druku pisma ogólnego możesz użyć prawie do każdej sprawy, jaką chcesz załatwić elektronicznie w urzędzie, przesyłając ją bardzo łatwo z programu fillUp na adres wybranej Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP). Wysyłając pismo ogólne do urzędu, możesz do niego dodać swój załącznik w formie gotowego pliku zapisanego na komputerze w pdf lub innym dozwolonym formacie. Możesz też dodać załącznik z wypełnionym formularzem w programie fillUp lub dołączyć link do strony www. 
Aby wysłać e-pismo do urzędu należy posiadać profil zaufany na portalu ePUAP. Firmy i osoby, które już mają kwalifikowany e-podpis mogą założyć profil zaufany on-line z poziomu aplikacji fillUp - po kliknięciu w link uruchomi się strona ePUAP, gdzie można będzie taki profil założyć.
 
Wysyłanie przez ePUAP własnych dokumentów za pomocą programu fillUp jest bezpłatne. Osoby, które chcą wysłać załączony formularz oznaczony jako płatny w programie, mogą zapłacić za wybrany druk wysyłając SMS premium bądź wykupić odpowiedni abonament. Pismo do urzędu w wersji elektronicznej mogą wysyłać zarówno firmy, jaki i osoby prywatne.
 
Wypełnione pismo ogólne z załącznikami możesz wysłać przez ePUAP na jedną z ponad 20.000 Elektronicznych Skrzynek Podawczych wszystkich urzędów i instytucji publicznych w Polsce zaledwie w kilku prostych krokach:
  1. Z menu Kreatory wybierz Pismo ogólne do urzędu.
  2. Zaloguj się do ePUAP (musisz posiadać założony profil/konto na ePUAP)
  3. Z bazy Odbiorców wybierz z listy urząd, do którego kierujesz pismo.
  4. Wybierz rodzaj sprawy, czy chcesz wysłać wniosek, podanie, skargę, czy zażalenie.
  5. Wpisz tytuł korespondencji, np. wniosek o … (tytuł ma pomóc Tobie i urzędowi w szybkim odszukaniu przedmiotu sprawy).
  6. Podaj treść (tu możesz wpisać bezpośrednio o co wnioskujesz lub jeżeli dokument Twojego wniosku, podania, pisma ma jakiś wzór piszesz załączam wypełniony wniosek i dodać ten wniosek jako załącznik).
  7. Dodaj załącznik (dozwolone formaty załączników to: doc, rtf, xls, txt, bmp, jpg, jpeg, png, pdf).
  8. Wyślij.
 
Dla Twojej wygody każdy formularz, pismo, wypełnione w fillUp ma prostą możliwość - z poziomu wypełnionego druku, wysłania go poprzez podłączenie do pisma ogólnego i przekazanie na wybraną Elektroniczną Skrzynkę Podawczą w ePUAP.
  1. Wyszukaj formularz w bazie formularzy i go wypełnij.
  2. Wybierz opcję wyślij przez ePUAP.
  3. Zaloguj się do ePUAP i wypełnij pismo ogólne.
  4. I wyślij.
 
Potwierdzeniem złożenia dokumentu przez ePUAP jest Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP).
Urząd ma 14 dni na odpowiedź na e-pismo, przy czym składając wniosek możemy zaznaczyć czy korespondencję w danej sprawie chcemy dalej prowadzić w formie elektronicznej czy też oczekujemy odpowiedzi w postaci tradycyjnej przesyłki pocztowej. 
 
Dodatkowo dla wygody użytkownika fillUp w oknie Moje Formularze dodaliśmy osobną  zakładkę ePUAP, w której w prosty sposób można odszukać wszystkie formularze wysyłane przez ePUAP lub dopiero przygotowane do wysyłki pisma ogólne. Z tego okna również możesz szybko sprawdzić, które pismo otrzymało swoje UPP i je wydrukować.
 
Więcej informacji o Elektronicznych Skrzynkach Podawczych (ESP) na stronie u24.pl i o e-korespondencji z urzędem na mac.gov.pl

REKLAMA