REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Obecnie prawo nie zawiera obowiązku wystawiania rachunków, których miejsce zajęły faktury uproszczone. Niezależnie jednak od tego podatnik może posługiwać się dokumentem, który w nazwie posiadać będzie nazwę „rachunek”, a ze względu na posiadanie wszystkich danych niezbędnych fakturze, spełni również warunki minimalne uznania dokumentu za fakturę.
Prawo nie zawierało form korygowania rachunków uproszczonych, nie mówiło w szczególności o notach korygujących rachunki lub rachunkach korygujących. Obecnie, ze względu na to, że korekty dotyczą tak naprawdę dokumentów będących fakturami, również korekty sporządza się w sposób właściwy dla błędów zauważonych na fakturach.
Stąd też błędy odnalezione przed wydaniem faktury, mogą być eliminowane poprzez anulowanie faktury i wystawienie następnej, natomiast błędy odnalezione później nie mogą być usuwane poprzez anulowanie faktury, lecz poprzez wystawianie faktur korygujących faktury poprzednie.
W zależności od rodzaju błędu na rachunku (fakturze), korekty mogą być usuwane:
przez wystawiającego fakturę pierwotną - fakturą korygującą,
Noty korygujące nie mogą jednak dotyczyć wszystkich pozycji faktury, stąd gdy nabywca nie jest uprawniony do wystawienia noty, ma obowiązek zwrócić się do sprzedawcy z wnioskiem (informacją) o niewłaściwym wystawieniu faktury oraz prośbą o skorygowanie jej treści fakturą korygującą.
Notą korygować nie można danych wskazanych na pierwotnej fakturze określających:
W zakresie powyższych danych podatnik powinien przekazać wystawcy informację o błędach, które powinny zostać przez niego skorygowane poprzez wystawienie faktury korygującej.
Uproszczone faktury, które sa w tym przypadku korygowane muszą zawierać co najmniej:
REKLAMA