REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Strona ma prawo wystąpić z wnioskiem o uzupełnienie decyzji. Organ, do którego wniosek jest adresowany nie jest jednak związany wnioskiem, może wiec również odrzucić go i nie prostować wydanego pierwotnie aktu.
Odmowa uzupełnienia decyzji następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie. Termin do wniesienia odwołania biegnie od dnia doręczenia tej decyzji.
Brak uzupełnienia decyzji może wynikać z określonych czynności strony. Ma ona bowiem 14 dni od dnia doręczenia decyzji na zażądanie jej uzupełnienia co do rozstrzygnięcia lub co do prawa odwołania, wniesienia w stosunku do decyzji powództwa do sądu powszechnego lub co do skargi do sądu administracyjnego albo sprostowania zamieszczonego w decyzji pouczenia w tych kwestiach. Wskazany termin zbiega się zatem z okresem wyczekiwania na uzyskanie przez decyzję prawomocności. Jeżeli zostanie przekroczony, wniosek zostanie odrzucony.
Odpowiednio postanowienie o odmowie uzupełnienia zostanie wydany w przypadku błędów merytorycznych w treści ubiegania się o uzupełnienie, a zatem brakiem podstaw takiego uzupełnienia.
Pamiętać należy, że organ podatkowy może z urzędu, w każdym czasie, uzupełnić wydaną wcześniej decyzję. W takim trybie nie ma podstaw do postanowienia odmawiającego uzupełnienia decyzji.
Uzupełnienie decyzji lub odmowa uzupełnienia dotyczyć mogą nie tylko procedury podatkowej, ale również procedury administracyjnej. Wnioski w sprawie uzupełnienia kieruje się do organu wydającego daną decyzję. Nie stanowią one zatem metody wszczęcia procedury odwoławczej, a jedynie metodę uzdrowienia pierwotnie wydanej decyzji organu ją wydającego.
REKLAMA